Retail kassa De Panne – Het Geregistreerd Kassasysteem (GKS) of retail kassa Blackbox is verplicht

Retail kassa De Panne – Vanaf 1 januari 2015 is het gebruik van een geregistreerd retail kassa systeem of Fiscale Data Module (FDM) immers verplicht. In de media werd de witte kassa of retail kassa blackbox al snel blackbox of zwarte doos genoemd, als verwijzing naar de blackbox die ook in de luchtvaart gebruikt wordt. Daarmee is meteen het doel duidelijk van deze blackbox kassa: namelijk dat alle verrichtingen automatisch kunnen geregistreerd worden. Van zodra 10% van uw horeca omzetcijfer voortvloeit uit restaurant- en cateringdiensten moet u een GKS of blackbox retail kassa systeem gebruiken in uw zaak.

Elke horecazaak kreeg tot uiterlijk 28/02/2015 de tijd om zich te registreren. Daarna ontvangen ze een uiterste implementatiedatum waarop de GKS actief moet zijn. Vanaf 2016 zal de administratie effectieve controles uitvoeren en sancties opleggen binnen de hele horecasector.

horeca kassa restaurant kassa

Retail kassa De Panne – Wat is POS (Point of Sale)

POS (Point Of Sale) is een kassasysteem via computer die toegepast wordt in retail zaken. In vergelijking met een standaard kasregistersysteem is een POS systeem veel uitgebreider.

Het staat toe om rapporten op te maken en heeft meer functies in beheer en verkoop. Tevens is het met de meeste retail kassa software ook mogelijk om een koppeling te maken met een boekhoudingspakket. Het is vandaag de dag ook mogelijk om een kassasysteem op tablets te hebben.

Een goed voorbeeld is een laptop. Als computerwinkel kunnen wij u altijd alle verschillende modellen uit eigen voorraad vrijwel onmiddellijk leveren.

Retail kassa De Panne – Het kassasysteem is het kloppend hart van uw Point Of Sale.

Het zorgt voor een gebruiksvriendelijke manier om artikels te beheren en voorraad op te volgen. U kan snel bestelbonnen, kasverkopen, prijsoffertes en facturen opmaken. Tevens kan de kassasoftware ook gekoppeld worden aan diverse boekhoudpakketten zoals WinBooks, Cubic Pro, Exact, Popsy, ProAcc, …

Bovendien kunnen er ook meerdere kassa’s geplaatst worden in één winkel en kunnen verschillende filialen verbonden worden met elkaar.

Retail kassa De Panne – Cloud POS

De laatste evolutie is momenteel dat kassa software ook als cloud oplossing kan toegepast worden. Dit geeft ongetwijfeld tal van voordelen:

werken en gegevens raadplegen vanop het even welke computer

automatische update en backup

gebruik van mobiel toestellen

energie zuinig

eenvoudige hardware

geen eigen investering in software pakket.

iPad als retail kassa

De iPad tablets zijn zo veelzijdig en performant dat ze ook als een volwaardige kassa kunnen toegepast worden. Ze hebben meteen ook een heel goed werkend touchscreen aan boord en zijn voorzien van Wifi en Bluetooth om te koppelen met scanners en printers,….
Met de standaard browser of via een App kan zo een kassa software bedient worden. Meestal is dit dan een cloud toepassing waarbij de gegevens op diverse toestellen kunnen gesynchroniseerd worden.
Neem zeker ook eens een kijkje op onze speciale website http://www.ipadkassasysteem.be

horeca kassa restaurant kassa
retail kassa

Touchscreen

Een touchscreen display wordt vaak gebruikt aan een Point Of Sale computer. Een touchscreen display laat de bediende toe om de computer te bedienen via aanraking op het scherm. Dit kan door middel van een speciale pen/stylus of door middel van een of meerdere vingers. Touchscreen displays bestaan in veel verschillende soorten technologieën en formaten.

Retail kassa De Panne – Extra apparaten

Barcodescanner

Met een barcodescanner kunt u streepjescodes (barcodes) lezen. Artikelcodes kunnen voorgesteld worden door streepjescodes die sneller en accurater gescand worden dan letter- en cijfercombinaties. Dit wordt meestal altijd gebruikt bij een kassasysteem of in magazijnen. Barcode scanners werken met lasertechniek of via CCD. Ze kunnen aangesloten worden via kabel maar zijn ook draadloos verkrijgbaar. Sommige bluetooth varianten kunnen zelf op iPad gebruikt worden. Barcodes bestaan in allerhande vormen: eendimensionaal (1D, de klassieke barcodes), tweedimensionaal (2D, de gekende QR-code) en RFID (om barcodes draadloos te identificeren door middel van radiogolven).

Standaard automatische geldlade

Een standaard geldlade heeft een robuuste metalen schuiflade. Deze is meestal voorzien van een elektrisch slot zodat de lade kan geopend worden door een commando vanaf de computer of tablet. Ze bevat de nodige indelingen voor de euromunten en -briefjes.

Flip-top geldlade

Indien er weinig ruimte is kan er geopteerd worden voor een flip-top geldlade. De bankbiljetten worden namelijk verticaal gesorteerd wat kleinere buitenafmetingen van de geldlade met zich meebrengt.

Manuele geldlade

Met een manuele geldlade moet u door midden van een druktoets op de zijkant van de lade, uw kassa openen.

Klantendisplay

Met een professioneel klantendisplay kunt u uw klant artikel en prijs informatie laten meelezen met de scans die u maakt. De meeste displays variëren van 1 tot 3 lijnen met karakters. Deze kunnen aangesloten worden via RS232 of via USB en zijn beschikbaar in verschillende hoogtes. Perfect voor uw retail kassa.

Ticketprinter

Een ticketprinter wordt gebruikt om kassa tickets af te drukken. Deze printers drukken meestal thermisch af op hittegevoelig papier. Dit geeft de handelaars de mogelijkheid om af te drukken aan een relatief hoge snelheid en lage kosten. Er zijn namelijk geen inktpatronen nodig in een thermische ticketprinter. De prints worden afgedrukt op een doorlopende rol thermisch papier. Dankzij een mesje (autocutter) in de printer wordt het papier op lengte afgesneden. De ticketprinters bestaan in verschillende uitvoeringen. Ze kunnen verkregen worden met seriële, parallelle, USB en netwerkaansluitingen. Indien ze worden aangesloten in een netwerk waar Wi-Fi beschikbaar is kan er ook draadloos afgedrukt worden.

Labelprinter

Net zoals ticketprinters werken de meeste labelprinters op thermisch papier. Ze worden voornamelijk gebruikt om producten te labelen. Labels bestaan in zeer veel uiteenlopende formaten. Ook deze printers kunnen met verschillende aansluitmogelijkheden verkregen worden. Er bestaan ook labelprinters die op gelamineerd papier kunnen afdrukken. Een voorbeeld hiervan is de Brother P-touch reeks. Deze modellen maken het mogelijk om labels af te drukken die onder alle omstandigheden duurzaam zijn. Ze blijven uitzonderlijk goed, langer leesbaar en hechten langer, zelfs wanneer ze worden blootgesteld aan schuren, extreme temperaturen, industriële chemicaliën en zonlicht.

Cardprinter

Card printers staan u toe om zelf uw kaarten af te drukken. Enkele voorbeelden hiervan zijn: klantenkaarten, identificatie badges, toegangscontrolekaarten, eventkaarten etc. Opties staan toe om te drukken op kaarten met RFID, smart cards met ingebouwde chips en kaarten met magnetische strips. Deze kaarten kunnen allemaal gelamineerd worden voor hoger kaartveiligheid en duurzaamheid.

Touchscreen

Een touchscreen display wordt vaak gebruikt aan een Point Of Sale computer. Een touchscreen display laat de bediende toe om de computer te bedienen via aanraking op het scherm. Dit kan door middel van een speciale pen/stylus of door middel van een of meerdere vingers. Touchscreen displays bestaan in veel verschillende soorten technologieën en formaten en zijn ideaal voor een retail kassa

retail kassa

Retail kassa De Panne – Service & Support

Lingier Computers heeft jaren ervaring met het installeren en ondersteunen van informatica systemen in handelszaken en bedrijven.
Onze mensen komen de toestellen ter plaatse installeren. Ze zorgen ervoor dat ze naadloos in het draadloos netwerk worden geïntegreerd.

Het programma op de iPad wordt in samenspraak met u en uw manier van werken, volledig geconfigureerd. Er volgt dan een opleiding ter plaatse voor de personen die er gaan mee werken. Het programma voorziet in verschillende rechten niveaus en elke gebruiker zijn login code.

Van zodra de installatie voltooid is kan u meteen aan de slag.

Raakt u toch ergens in problemen kan u steeds terugvallen op onze support dienst. Deze is 24/7 beschikbaar en voorziet in interventie per telefoon of ter plaatse. Ook is er een regelmatige check-up voorzien waarbij gecontroleerd wordt als alles nog naar behoren werkt of als er geen software updates vereist zijn.

Onze toestellen zijn uiterst betrouwbaar maar ervaart u toch ergens een technisch probleem, dan zorgen wij voor een snelle garantie afhandeling en beschikt u intussen over een vervangtoestel zodat de onderbrekingen tot een minimum kunnen beperkt blijven.

Retail kassa De Panne – iPad kassa met black box

Via het lokaal netwerk wordt de blackbox verbonden met de iPad kassa, zo bekomt u dan een Geregistreerd Kassa Systeem. Die zal dan alle gegevens bijhouden ter controle voor de overheid.

Lingier Computers kan u nu reeds een door FOD MIN goedgekeurd kassa systeem voorstellen.

Menu